Feb 19, 2013

Nak kurus, kenapa saya pilih Herbalife?

Bismillah..

Today I read something on the net which actually makes me decide to share why I chose Herbalife. In a sum, it says this;

"Weight loss with weight loss drug will not be permanent unless you make change in your lifestyle"

Kenapa saya pilih Herbalife;

Herbalife bukan ubat kurus. Herbalife tiada kesan sampingan negatif dan Herbalife selamat digunakan.

Ini memang perkara paling penting saya letak dalam kriteria produk lose weight yang saya cari. Well, I had a bad experience in weight loss product. Dulu saya pernah cuba ubat kurus dalam bentuk pil dari Indonesia, something like jamu. Ibu saya yang mula-mula amalkan, then saya tengok kesannya, saya pun cuba. Memang turun berat badan, rasa tak selera nak makan, minum air je. But, I can't bare the side effects. Ambil sebiji akan buat kita rasa nervous, jantung berdegup laju, cold sweat dan kadang-kadang mengigil. I still continue until one day, the product was on the news. Jualan dihentikan kerana mengandungi bahan yang berbahaya. Huhu. That's it, no more weight loss drug (ubat kurus), I said to myself.

Sebelum saya decide untuk cuba Herbalife, of course I had read through about the product. Tak nak pisang berbuah dua kali :) Saya cari kesan sampingan Herbalife. Akhirnya, through my readings, saya faham dan yakin bahawa Herbalife memang bukan ubat kurus dan selamat. Cuba tengok ni;

a) Herbalife adalah meal replacement program; program penggantian hidanganan.
Maksudnya, kita gantikan hidangan biasa kita dengan shake yang penuh nutrisi. Dari situ, kita dapat kurangkan kalori dan lemak dalam hidangan makanan kita. Bukan macam ubat kurus, lepas makan sebiji pil, terus tak ingat nak makan.huhu

b) Produk Herbalife yang sama digunakan untuk turun/tambah/kekalkan berat, meningkatkan tahap kesihatan dan improve kesihatan kulit. 
This really amazed me when I first get to know Herbalife. Cara pengambilan shake yang membezakan program berat badan ni, nak kurus lain cara makan, nak naik berat pula lain. So, if salah cara makan, kita mungkin boleh naik berat badan dari turun berat badan. That's why, penting untuk ada coach. So, definitely Herbalife bukan ubat kurus!

c) Herbalife shake boleh diambil oleh semua lapisan umur.
Bayi, Ibu mengandung, remaja, dewasa, orang tua, lelaki dan perempuan. Anybody can have the shake! simply amazing :) confirm, Herbalife bukan ubat kurus.

d) Herbalife tiada kesan sampingan negatif
No more nervous, no more jantung berdegup laju, cold sweat and lain-lain. Instead, I got positive side effects out of it. Improve gastric problem, improve skin and weight loss. Let the pictures talk :)

kesan sampingan herbalife

Kalau anda masih di stage decision making, sama ada nak cuba Herbalife atau tidak, atau masih ragu-ragu tentang kesan sampingan Herbalife, jangan malu-malu. Drop keraguan anda pada email saya, sara.lyana@gmail.com Mana tahu saya boleh tolong, terangkan pada anda lebih lanjut. Lagipun, nak tanya saya, free je ;)

Till then, assalamualaikum :)

No comments: