Feb 21, 2013

Berpuasa dengan Herbalife

Assalamualaikum readers :)

Alhamdulillah, today saya berkesempatan berpuasa sunat. So, I decided to share about experience saya berpuasa dengan Herbalife.

Berpuasa dengan Herbalife.

Sebenarnya, saya mula consume herbalife pada bulan puasa pada tahun 2012. Kesan positif yang saya alami menyebabkan saya terus menggunakan herbalife.

Kebiasaannya, setiap kali berpuasa saya akan alami gastrik, pedih perut, sakit kepala dan kelesuan. Which all of these will cause me an unproductive day. Lemah, tidak selesa and worst, asyik tengok jam untuk waktu berbuka. Pendek kata, ibadah puasa menjadi berat untuk saya. Jadi susah nak puasa sunat.

Apa yang berbeza jika berpuasa dengan Herbalife?

Alhamdulillah, sangat berbeza :) Kelebihan berpuasa dengan Herbalife:

1) Puasa dengan Herbalife: Sahur yang ringkas tetapi mengenyangkan
Saya hanya minum plain water, tea mix dan chocolate shake. Simple, easy and kenyang. Jgn lupa, dapat pahala sahur lagi, insya Allah :)

2) Puasa dengan Herbalife: Rasa kenyang lebih lama
Usually, saya akan mula rasa lapar seawal pukul 10pagi sebab perut dah setting untuk breakfast walaupun sahur nasi dan heavy food. Bila tak makan, gastrik attack.Tapi dengan herbalife, saya hanya akan mula rasa lapar pada pukul 4 ke 5 petang. Kalau tak rasa lapar langsung, mana letaknya pengorbanan kita dalam meraih redha Allah kan :)

3) Puasa dengan Herbalife: No more gastric, no more headache, no more restless day
Dengan izinNya, saya lebih selesa dan lebih suka berpuasa. Improved health condition

4) Puasa dengan Herbalife: Kurang rasa mengantuk
Saya rasa simptom biasakan, lepas sahur, awal-awal pagi dah rasa mengantuk. Ya, mungkin sebab sahur kita yang heavy tu. Nasi, ayam, milo panas dll. Puasa dengan herbalife, alhamdulillah tak mengantuk pagi-pagi lagi sebab shake kita yang rendah kalori dan penuh nutrisi melengkapkan keperluan badan kita walaupun kita berpuasa! Tea mix pula sebagai source of energy.

Thank you Allah, thank you Herbalife :)
Ketentuan pasti milikNya, milik kita berusaha cuma.

Anda mempunyai masalah yang sama ketika berpuasa? Saya boleh tolong, Insya Allah :) Just drop an email to ask me how. sara.lyana@gmail.com

Till then, wslm.

No comments: