Mar 20, 2013

Produk Herbalife: Tak boleh makan nasi?

Bismillah.

Makan herbalife tak boleh makan nasi ke?


Jawapan saya; BOLEH! Makan herbalife pun boleh makan nasi malah apa saja. Cool kan Herbalife ;)

Not only one cool thing, many more. Read on!

Herbalife is a meal replacement product. But do I replace every meal with it? Absolutely NO. Life is meant to be enjoyed right. Makan herbalife tak bermakna anda kena lupakan semua makanan kegemaran anda. No.. no.. masih boleh makan but be careful with the size of meal you take.

Sepanjang makan herbalife saya masih makan nasi dan masih makan makanan kegemaran saya. Kadang-kadang saya makan fast food juga. Tapi kuantitinya tidak melampau.
Kenapa dengan Herbalife saya masih boleh makan macam-macam? Ok, sehari saya makan tiga hidangan. Breakfast, lunch and dinner. Kalau lapar, between meals saya minum air.

Ok let see:
1) Breakfast - plain water, tea mix and shake: max 200 calorie
2) Lunch - Nasi campur (orang melayu lah katakan.hehe) and tea mix: around 400 - 600 calorie
3) Dinner - plain water, tea mix and herbalife: max 200 calorie

So total dalam 1000 calorie per day. Which to lose weight a man should consume around 1800 calorie and a women should consume 1200 calorie. I think you can solve the puzzle right :)

But let say one of the day where your office organize makan-makan or you need to attend wedding or birthday party (i love cake. Even it has tones of calories.haha). So, takkanlah nak pandang saja? Once in a while 'cheat day' is allowed. Hehe.

That's why Herbalife provides us with the powerful tea mix! It helps to burn fat.
So, selepas lunch atau makan makanan yang berat, saya akan minum tea mix banyak-banyak. Kadang-kadang sehingga satu liter tea mix. Tea mix akan filter lemak-lemak dan singkirkan melalui sistem perkumuhan.



Tapi diingatkan, kalau anda disiplin menjaga permakanan anda, lagi cepatlah result yang anda akan dapat. Mudahkan ;)

Herbalife with me? Saya akan kongsikan rahsia kejayaan saya dan guide anda satu persatu untuk mencapai impian anda. Insya Allah :) Drop an email to sara.lyana@gmail.com and lets see how I can help you.

No comments: