Mar 7, 2013

Makan Herbalife kena senaman?

Bismillah.


I hate exercising! Bukan tak nak exercise.. tapi.. tapi.. tapi. Ok, takpe. I got you ;)

Tapi eyh, makan Herbalife kena senaman ke?

Firstly, Herbalife berkesan tanpa senaman. Ya, betul ni. Saya telah turun berat badan tanpa
senaman. What I did is just keeping myself active. Simply because I want faster result.

However, Herbalife with exercise will give better result. Mestilah kan, double effort, double result, double satisfaction! Tapi nak buat macam mana, kadang-kadang terlalu letih selepas balik dari kerja atau tak jumpa masa untuk bersenam atau buat-buat tak jumpa? Hehe.

Ok, tips saya today untuk turun berat lebih cepat ialah turn your routine to an exercise. Contoh:

1) Hari-hari pergi balik ke tempat kerja kan. Masa perjalanan buat saya penat dan tiada masa bersenam. TAPI instead of driving ke tempat kerja, saya naik public transport. Naik tangga turun tangga dan berjalan pergi dan balik ke tempat kerja. Ini exercise saya :)

2) Hari-hari pergi tandas kan. TAPI instead of pergi tandas di floor pejabat saya, saya pergi ke tandas satu atau dua tingkat bawah atau atas menggunakan tangga kecemasan. Ini exercise saya :)

3) Hari-hari kita lunch kan. Lunch la tempat jauh sikit. TAPI remember, walk to the place! Masa perjalanan balik tu pun dapatlah bakar kalori yang kita makan waktu lunch tadi, ya tak? Ini exercise saya :)

However, kepada yang suka bersenam teruskan, keep it up! It's even better. Kalau tak bersenam pun boleh turun berat dengan Herbalife, yang bersenam surely lagi banyak turun.

Kalau anda nak tahu berkesan atau tidak herbalife tanpa senaman (which jawapannya, BIG YES). Email me at sara.lyana@gmail.com ;)

Till then. Salam.

No comments: